مشخصات گیربکس لاندای LANDAI

معرفی گیربکس لاندای
مشخصات گیربکس لاندای
گیربکس لاندای یا لندای ابتدا روی محصول 207 ایرانخودرو دیده شد و بعد از ان بر روی دنا نصب شد.
مشخصات گیربکس لاندای بسیار شبیه به گیربکس dae میباشد اصول کارکرد ان یکی است ولی تفاوت هایی دارد.شیربرقی ها و بلوک هیدرولیک گیربکس لاندای و tcu گیربکس لاندای متفاوت است.
این گیربکس از نوع شش دنده اتوماتیک با چرخ های جلو محرک طراحی شده است. این گیربکس از نوع
هیدرولیکی می باشد که دارای تورک کنورتور، دو عدد مجموعه چرخ دنده سیاره ای ) یک عدد مجموعه سیاره ای
ساده و دیگری مجموعه سیاره ای مرکب که شامل دو مجموعه چرخ دنده سیاره ای می باشد تشکیل شده است ( ،
محور میانی، دیفرانسیل است . بلوک هیدرو لیکی این گیربکس دارای هشت عدد شیر الکتریکی ، مولتی فانکشن
سیستم الکتریکی لاندای
سنسورها، محرک ها و مدارهای کنترلی و غیره می باشد.که می تواند به ،TCU سیستم الکتریکی گیربکس شامل از طریق فرمان به سیستم TCU طور اتوماتیک تعویض دنده ها با توجه به شرایط رانندگی و قوانین موجودر در هیدرولیک گیربکس صورت پذیرد.
TCU کنترل یونیت گیربکس لاندای
واحد کنترل گیربکس TCU . با توجه به نیاز سازنده خودرو در مکان های مختلف خودرو قرار می گیرد TCU اتوماتیک است. اجرای کنترل گیربکس اتوماتیک و رانندگی آسان تر. عملکردهای اصلی عبارتند از: تصمیم گیری در خصوص تعویض دنده ، کنترل محرک) شیر های برقی (، تشخیص عیب و عیب یابی
سنسورهای گیربکس لاندای
سیگنال های ورودی را از سنسورهای موتور TCU . عملکرد الکترونیکی گیربکس را کنترل می کند TCU
وگیربکس دریافت می کند و از این ورودی ها برای کنترل فشار خط، زمان تعویض دنده ، کلاچ لاک آپ تورک
کنورتور و تعویض شیر برقی استفاده می کند.
سنسور دمای روغن گیربکس لاندای
موقعیت نصب سنسور دمای روغن برروی بلوک هیدرولیک می باشد. این سنسور دمای از طریق TCU روغن را براساس تغییر مقاومت به کنترل یونیت ارسال می کند. سنجش مقاومت این سنسور دمای روغن را کنترل می کند. قوانین تعویض دنده درزمان استارت سرد اجازه می دهد تا زمانی که دمای روغن گیربکس پایین است، همچنین TCU. تعویض با تاخیر انجام شود تا به گرم شدن روغن گیربکس کمک کند
می تواند عملکرد تورک کنورتور ) کلاچ لاک آپ( را در زمانی که روغن گیربکس دمای
پایینی دارد غیر فعال کند و فشار خط مربوط را تنظیم کند
Sub– حافظه فرعی
memory (sub-rom)
حافظه فرعی برروی بلوک هیدرولیک قرار دارد .این قطعه یک حافظه می باشد . که اطلاعات را ذخیره و در زمان تعویض دنده ازاین offline اطلاعات اولیه را در زمان عملکرد استفاده می شود. این حافظه بر روی بلوک هیدرولیک نصب میشود و عمده تفاوت گیربکس لاندای و dae همین سیستم برقی و مموری نصب شده بر روی بلوک هیدرولیک میباشد.
سنسور سرعت گیربکس لاندای
این سنسور از نوع اثر هال می باشد که اطلاعات سرعت را به یونیت موتور ارسال میکند از اطلاعات این سنسورسرعت ورودی گیربکس و اطلاعات سنسور دور TCU. میکند ،عملکرد تورک کنورتور را انجام میدهد.از اطلاعات سنسور دور ورودی و خروجیبرای تعویض دنده و عملکرد کلاچ و ترمز ها استفاده میکند.
گیربکس لاندای دارای دو سنسور سرعت میباشد. سنسور دور ورودی لاندای و سنسور دور خروجی لاندای
منبع: پیج اینستاگرامی IKCO.FANI
مولتی فانکشن سوئیچ
)سنسور دنده (سلکتور لاندای
این سنسور یعنی سلکتور گیربکس لاندای روی گیربکس . روی محور خروسکی تعویض دنده قرار دارد و اطلاعات را براساس ولتاژ ارسال می کند. TCU موقعیت لیور دسته دنده را به راحتی تشخصی میدهد.
از دیگر وظایف سلکتور عدم استارت خوردن خودرو روی دنده درایو میباشد و اینکه یونیت موتور مطمعن شود خودرو در حالت ئارک و خلاص قرار دارد تا استارت بخورد.
کد خطا های گیربکس landau لاندای
منبع: پیج اینستاگرامی IKCO.FANI
روشن/خاموش ،شیر برقی 2اتصال کوتاه به بدنه
شده است |
p097614 |
خروجی شیفت لاک اتصال کوتاه به بدنه یا قطع
شده است |
P093014 |
روشن/خاموش ،شیر برقی 2اتصال کوتاه به باطری
شده است |
P097712 |
شیر کنترل فشار روغن اتصال کوتاه به بدنه و یا
قطع شده است . |
P096214 |
شیر برقی کلاچ 3 اتصال کوتاه به بدنه و یا قطع
شده است |
P272914 |
PRND مد اضطراری اتصال به بدنه | P070711 |
سنسور دمای روغن اتصال به بدنه است | P071211 |
EEPROM خطای | P060346-P060444 |
SubROM خطای 1 | P06F142 |
SubROM خطای 3 | P06F342 |
SubROM خطای 4 | P06F542 |
SubROM خطای 5 | P06F542 |