مستندات آموزشی

تورک کنورتور DAE و روش کار توربین

توربین  DAE – تورک کنورتور DAE

 

روش انتقال نیرو در این گیربکس به واسطه قطعه تورک کنورتور میباشد.

روش کار و قطعه لاک اپ داخل توربین به واسطه شیربرقی SLU کنترل میشود.

از این رو گاها کد خطای شیر برقی SLU هم میتواند ایراد برقی و هم ایراد قطعه مکانیکی لاک اپ داخل تورک کنورتور یا توربین میباشد. البته روش تست متداولی برای تست وجود دارد که میتوان استفاده کرد.

منبع: پیج اینستاگرامی IKCO.FANI

این تورک کنورتور دارای یک کلاچ قفل کننده دوطرفه است که اتصال مکانیکی بین موتور و گیربکس اتوماتیک را برقرار مي کند و شامل قطعات زیر به جزییات میباشد.

۱- پیستون کلاچ قفل کننده

۲- صفحه کلاچ اصطکاکي دو طرفه

۳- جاذب ارتعاشات

۴- پروانه

۵- توربین

۶- استاتور

۷- کلاچ یکطرفه

کلاچ قفل کننده به صورت هیدرولیکي و توسط یک عدد شیر برقی سلنویدی lock-up که روی صفحه بلوک هیدرولیک قرار دارد و کنترل این شیر به وسیله TCU انجام میشود و اعمال دستورات برقی منجر به تغیز وضعیت شیر برقی در بلوک هیدرولیک گیربکس شده و مسیر هیدرولیکی به سمت قطعه توربین هدایت میشود.این قطعه همچنان دارای سیستمی برای حذف نوسانات هنگام چرخش موتور میباشد که عملکردی مشابه صفحات اصطهکاکی و فنر جذب ضربه دارد.

منبع: پیج اینستاگرامی IKCO.FANI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *