تورک کنورتور DAE و روش کار توربین

توربین DAE – تورک کنورتور DAE
روش انتقال نیرو در این گیربکس به واسطه قطعه تورک کنورتور میباشد.
روش کار و قطعه لاک اپ داخل توربین به واسطه شیربرقی SLU کنترل میشود.
از این رو گاها کد خطای شیر برقی SLU هم میتواند ایراد برقی و هم ایراد قطعه مکانیکی لاک اپ داخل تورک کنورتور یا توربین میباشد. البته روش تست متداولی برای تست وجود دارد که میتوان استفاده کرد.
منبع: پیج اینستاگرامی IKCO.FANI
این تورک کنورتور دارای یک کلاچ قفل کننده دوطرفه است که اتصال مکانیکی بین موتور و گیربکس اتوماتیک را برقرار مي کند و شامل قطعات زیر به جزییات میباشد.
۱- پیستون کلاچ قفل کننده
۲- صفحه کلاچ اصطکاکي دو طرفه
۳- جاذب ارتعاشات
۴- پروانه
۵- توربین
۶- استاتور
۷- کلاچ یکطرفه
کلاچ قفل کننده به صورت هیدرولیکي و توسط یک عدد شیر برقی سلنویدی lock-up که روی صفحه بلوک هیدرولیک قرار دارد و کنترل این شیر به وسیله TCU انجام میشود و اعمال دستورات برقی منجر به تغیز وضعیت شیر برقی در بلوک هیدرولیک گیربکس شده و مسیر هیدرولیکی به سمت قطعه توربین هدایت میشود.این قطعه همچنان دارای سیستمی برای حذف نوسانات هنگام چرخش موتور میباشد که عملکردی مشابه صفحات اصطهکاکی و فنر جذب ضربه دارد.